FR|NL
 
Robeyns & Partners
Hoegaardsestraat 137 - 3000 Leuven
Tel: 0478 45 51 92
Email: info@robeyns.be

masterclass MBTI® for sales


          Werken met voorkeurgedrag van je klanten
                ‘Verkopen is klanten helpen kopen’







Interactief seminarie op één volledige dag


Vooraf: MBTI® Profielbepaling (elektronisch)



Doelgroep

Account Managers



Op het agenda : werken met voorkeurgedrag van je klanten


1. Inzicht in eigen MBTI® voorkeur

    We starten met oefeningen rond de verkoopstijl van de deelnemers. Verrassend!
    Na deze sessie kennen ze de kracht van hun eigen verkoopstijl

  1. 2. Wat is de voorkeur van je klant
  • Praat hij spontaan of is hij terughoudend?
  • Zoekt hij details of ziet hij het grote plaatje?
  • Baseert hij zijn beslissing op logica of op het goed gevoel?
  • Vindt hij het leuk om zaken nu af te ronden of wil hij graag opties openhouden?
  • De deelnemers oefenen in subgroepen om deze voorkeuren in kaart te brengen.
    Luisteren, kijken en observeren!

 
3. Selling the way your customer wants to be sold

  • Je krijgt maar één kans om te openen
    Hoe interesseer je terughoudende klanten en hoe stuur je mensen die zelf graag vertellen?
  • Info verkrijgen waar anderen blind varen
    Hoe verzamel je informatie bij klanten die praktisch en factueel denken en welke vragen stel je aan klanten die innovatief en conceptueel denken?
  • Hoe zet je het beslissingsproces in gang?
    Geef duidelijke opties aan klanten die altijd logisch beslissen en zorg voor een warm gevoel voor klanten die persoonlijke waarden, vertrouwen en harmonie nastreven.
  • Hoe krijg je het order?
    Welke afsluittechnieken gebruik je bij klanten die duidelijk weten wat ze willen en hoe neem je twijfels weg bij eeuwige uitstellers?

 
4. Sales Cases op de Voorkeuren van vier klantentypologieën

  • Aan wie verkoop je en wat is je approach?
  • Aan wie verkoop je op facts & figures?
  • Bij wie ga je voor persoonlijke service?
  • Bij wie focus je op de visie van de klant?
  • Wie geef je keuze tussen logische opties?
  • Bij wie ga je voor de ordervraag en ga je voor een directe stijl?


Uw trainer is zelf een ervaren sales manager en is een gecertificeerd MBTI® Professional.

 


Uw investering


Het seminarie kan in-company vanaf vijf deelnemers.

Bespaar als KMO tot 40% op de investering van de opleiding met de kmo-portefeuille - Registratienummer: DV.O104804


Meer informatie - programma